Ciaran aep Easnillien

Z Wiedźmińska Wiki
Tw2 journal Ciaran.png

Ciaran aep Easnillien - drugoplanowa postać w grze komputerowej Wiedźmin 2: Zabójcy Królów.

Ciaran aep Easnillien był adiutantem i prawą ręką Iorwetha.

Z Letho spotkał się w ruinach Calmewedd, gdzie królobójca zaproponował mu układ: Ciaran pomoże mu wyeliminować Iorwetha w zamian za władzę nad komandem. Ciaran odmówił przez co doszło do walki, w wyniku której (jak później zrelacjonował to Geralt Iorwethowi) jego oddział zapłacił najwyższą cenę. Gdyby nie fakt, że to jego Letho zaatakował jako pierwszego, zginąłby.

Ranny, został znaleziony przez żołnierzy Bernarda Loredo. Ci uwięzili go na barce skazańców płynącej do Drakenborgu. Pomimo tortur nie wyjawił niczego co dotyczyło Iorwetha i jego planów. Gdy Triss Merigold i Geralt dowiadują się co zaszło, także pośpieszają aby go przesłuchać.

Jak każdy elf nie uważał się za bandytę, lecz za wojownika o wolność. Flotsam określił jako początek wielkiej bitwy w której mieli brać udział, dodając, że gdy nadejdzie czas Iorweth odpowie na wezwanie i wyjdziemy z lasów by stanąć do bitwy.

W trakcie gdy elf był w niewoli Iorweth był przekonany, że Ciaran zginał dwa tygodnie wcześniej wraz z oddziałem.

Ciaran aep Easnillien prawdopodobnie zmarł w wyniku obrażeń odniesionych na barce, gdyż nie pojawia się w późniejszych etapach gry.

Ciekawostki i inne informacje:[edytuj | edytuj kod]

Wiedźmin 2 Zabójcy Królów[edytuj | edytuj kod]