Chireadan

Z Wiedźmińska Wiki
Chireadan
53.jpg
Informacje podstawowe
Pochodzenie
Rinde , Redania
Profesja
Właściciel Karczmy (dawniej)
Bojownik (profesja) (dawniej)
Płeć
Mężczyzna
Rasa
Elf
Lud
Aen Seidhe (Lud Wzgórz)
Przynależność
Scoia'tael (dawniej)
Informacje rodzinne
Kolor włosów
Ciemny
Kolor oczu
Ciemny
Informacje rodzinne
Inni krewni
Errdil (kuzyn)
Wystąpienia

Chireadan - elf z Rinde, kuzyn Errdila. Zakochał się on w Yennefer. Był świadkiem walki Yennefer z Djinni w Rinde (Ostatnie życzenie) , przyjaciel Geralta z Rivii .

Ciekawostki i inne Informacje[edytuj | edytuj kod]

  • Pojawia się w pożegnaniu białego wilka na ślubie Geralta i Yennefer .
  • Głosu Chireadowi użyczył Tomasz Steciuk .

- Jestem Chireadan - przedstawił się wyższy z elfów, ten o wyrazistej twarzy. Jak zwykle u przedstawicieli Starszego Ludu, nie sposób było ocenić jego wieku, mógł równie dobrze mieć dwadzieścia jak i sto dwadzieścia lat. - A to mój krewniak Errdil. Ten zaś szlachcic to rycerz Vratimir.

Ostatnie życzenie, str. 226

Geralt spojrzał bystro na elfa. Już po raz drugi wydało mu się, że dostrzega na jego twarzy ślad rumieńca. Zdziwiło go to nie mniej niż słowa Chireadana. Elfy czystej krwi nie zwykły zachwycać się ludzkimi kobietami. Nawet tymi bardzo pięknymi. Yennefer zaś, choć na swój sposób atrakcyjna, za piękność uchodzić nie mogła.

Ostatnie życzenie, str. 241
- I co z tego, że Chireadan się zorientuje? - wykrzywiła się złośliwie. - Pobiegnie po pomoc? Przez moją

barierę nie przejdzie nikt. Ale Chireadan nigdzie nie pobiegnie, nie uczyni nic przeciw mnie. Nic. Jest pod moim urokiem. Nie, nie chodzi o czarnoksięstwo, nie robiłam niczego w tym kierunku. Zwykła chemia organizmu. Zakochał się we mnie, bałwan. Nie wiedziałeś o tym? Zamierzał nawet wyzwać Beau na pojedynek, wyobrażasz sobie? Elf, a zazdrosny. To się rzadko zdarza. Geralt, ja nie bez powodu wybrałam ten dom.
Ostatnie życzenie, str. ??

Dane z gry Wiedźmin 1[edytuj | edytuj kod]

W grze Wiedźmin spotykamy go jako członka grupy elfów z pobliża wioski Odmęty, którym przewodzi Toruviel. Opowiada nam, że w czasie kilku pogromów spalono mu karczmę, a on musiał ratować się ucieczką.

Gra Wiedźmin[edytuj | edytuj kod]

Wiedźmin Pożegnanie Białego Wilka[edytuj | edytuj kod]