Chappelle

Z Wiedźmińska Wiki
Chappelle
Tw3 journal chappelle.png
Module
|- Informacje
Rasa
Człowiek
Płeć
Mężczyzna
Kolor oczu
Brązowy
Profesja
Namiestnik do spraw Bespieczeństwa

Chappelle - jest namiestnikiem do spraw bezpieczeństwa, przełożonym novigradzkich tajnych służb. Zarazem jest jedną z ważniejszych osobistości w Novigradzie, mającą na celu utrzymać ład i porządek w mieście. Stosował w tym celu wszelkie metody. Podejrzewany jest o tortury, wymuszenia, grabieże, skrytobójstwa i szantaż. Siepacze z jego ochrony uzbrojeni są w lamie, broń zakazaną w większości cywilizowanych królestw. Nikt nie wie, że prawdziwy Chappelle od dawna nie żyje, gdyż zmarł na apopleksje, a jego miejsce zajął doppler (stwór mogący przybierać formy innych osób).

Jego oczy, jak zauważył Geralt, były paskudnie zimne i miały kolor stali. Czoło miał blade, chorobliwie spocone, na policzkach czerwone, nieregularne plamy rumieńców.

Miecz przeznaczenia, str. 143

To był Chappelle, namiestnik do spraw bezpieczeństwa. Tajna służba Novigradu podlega kościołowi. Chappelle nie jest kapłanem, ale to szara eminencja hierarchy, najpotężniejszy i najniebezpieczniejszy człowiek w mieście. Wszyscy, nawet Rada i cechy, trzęsą przed nim portkami, bo to pierwszej wody łajdak, Geralt, opity władzą, jak pająk muszą krwią. Chociaż po cichu, ale mówi się w mieście, co on potrafi. Ludzie przepadający bez śladu. Fałszywe oskarżenia, tortury, skrytobójstwa, terror, szantaż i zwykła grabież. Wymuszenia, szwindle i afery. Na bogów, w ładną historię wpędziłeś nas, Biberveldt.

Miecz przeznaczenia, str. 143

- Spełniło się marzenie? - mruknął Geralt. - O życiu w mieście? Co też wy widzicie w tym mieście, Dudu... i ty, Chappelle?
- Pomieszkałbyś na wrzosowiskach - odmruknął Chappelle - pojadłbyś korzonków, zmoknął i zmarznął, to byś wiedział. Nam też się coś należy od życia, Geralt. Nie jesteśmy gorsi od was.
- Fakt - kiwnął głową Geralt. - Nie jesteście. Bywa nawet, że jesteście lepsi. Co z prawdziwym Chappelle?
- Szlag go trafił - szepnął Chappelle Drugi. - Będzie ze dwa miesiące temu. Apopleksja. Niech mu ziemia lekką będzie, a Ogień Wieczny niech mu świeci. Akurat byłem w pobliżu... Nikt nie zauważył...

Miecz przeznaczenia, str. 166

Dane z pozostałych źródeł[edytuj | edytuj kod]

Inne[edytuj | edytuj kod]

Serial[edytuj | edytuj kod]