Casimir Bassi

Z Wiedźmińska Wiki
Casimir Bassi
Tw3 journal casimir.png
Module
|- Informacje
Rasa
Krasnolud
Płeć
Mężczyzna
Kolor oczu
Szary
Profesja
Spec od kontrolowanych wybuchów
Pochodzenie
Mahakam

Casimir Bassi - krasnoludzki specjalista od kontrolowanych wybuchów.

Gry[edytuj | edytuj kod]

Życie rodzinne[edytuj | edytuj kod]

Chociaż nie można było odmówić mu profesjonalizmu, Casimir postanowił porzucić swój fach. Ożenił się z Eufemią, osiadł we wsi Alness i spłodził pięcioro dzieci. Bardzo dbał o małżonkę i spełniał każdą jej zachciankę, a potomstwo dobrze wychował. Krasnoludzka rodzina rozpadła się jednak, kiedy Bassi odkrył trzyletni romans żony z pocztmistrzem. Kobieta zabrała więc dzieci i wyjechała ze wsi.

Wiedźmin 3: Serca z Kamienia[edytuj | edytuj kod]

Ewald Borsody przedstawił Geraltowi krasnoluda jako potencjalnego wspólnika zdolnego otworzyć drzwi do skarbca domu aukcyjnego. Zaznaczył też, że może to być bardzo niepewny sojusznik, ponieważ całkowicie poświęcił się życiu rodzinnemu.

Kiedy wiedźmin dotarł do wsi Alness, okazało się, że zrozpaczony Casimir chce popełnić widowiskowe samobójstwo poprzez wysadzenie się w powietrze. Jedynym sposobem na powstrzymanie go było użycie na nim Znaku Aksji bądź sprowokowanie go do bójki. Krasnolud zgodził się wziąć udział w skoku i udał się do chaty zielarza.

Na miejscu rozmawiał z Eveline Gallo oraz zaakceptował plan napadu ułożony przez Ewalda.

Pod domem aukcyjnym zwrócił uwagę na wracający patrol, a wewnątrz, razem z elfką, okazał swoje niezadowolenie z powodu zaistniałych komplikacji. Razem ze wspólnikami walczył ze strażnikami, jednak nie udało się powstrzymać mężczyzny bijącego w dzwon alarmowy. Kiedy budynek został otoczony przez strażników, Borsody i Geralt zajęli strażników negocjacjami, co umożliwiło krasnoludowi przedostanie się do drzwi skarbca i wysadzenie ich.

W skarbcu nie dał się przekupić Horstowi, a następnie próbował uspokoić gotowych do walki wiedźmina i Ewalda.

Zadania[edytuj | edytuj kod]

Na skutek splotu okoliczności Geralt stał się jednym z uczestników skoku na dom aukcyjny Borsodych w Oxenfurcie. Nie pytajcie, jak do tego doszło, bo to długa, choć ciekawa historia. Skupmy się na faktach: na początku wiedźmin musiał skompletować ekipę złodziejaszków i włamywaczy. Jednym z kandydatów był niejaki Casimir Bassi, spec od materiałów wybuchowych rodem z Mahakamu...
Krasnolud miał rozwiązać problem z drzwiami do skarbca za pomocą materiałów wybuchowych. Co prawda Casimir nie był pewnym sojusznikiem, bowiem dopiero co dowiedział się o zdradach żony i oscylował między wściekłością a rozpaczą, jednak Geralt postanowił zaryzykować współpracę z krewkim krasnoludem.
Jeśli Geralt stanie po stronie Horsta , Casimir zostaje z Ewaldem :
Metody Bassiego nie były subtelne, ale nie można im odmówić skuteczności. Wprawnie założony ładunek wybuchowy wysadził w powietrze drzwi do skarbca i szajka dostała się do środka. Krasnolud odszedł obładowany bogactwami i najwyraźniej niewierność małżonki stała się mu obojętna.
Jeśli Geralt i Casimir zostają z Ewaldem , ale Geralt domaga się domu i dokumentów:
Metody Bassiego nie były subtelne, ale nie można im odmówić skuteczności. Wprawnie założony ładunek wybuchowy wysadził w powietrze drzwi do skarbca i szajka dostała się do środka. Krasnolud nie cieszył się jednak długo zdobytym bogactwem: gdy pozostały przy życiu Borsody i wiedźmin skoczyli sobie do oczu, Casimir stanął po niewłaściwej stronie – i przypłacił ten błąd życiem.