Calanthe (odcinek)

Z Wiedźmińska Wiki

Poprzedni odcinek Poprzedni odcinekNastępny odcinek Następny odcinek

Calanthe - szósty odcinek serialu Wiedźmin, stworzony na podstawie opowiadania Kwestia ceny.

W lesie Geralt ratuje życie Calanthe, królowej Cintry, i jej córce Pavetcie. W dowód wdzięczności zostaje zaproszony na cintryjski dwór. Cały zamek żyje domysłami: komu przypadnie ręka Pavetty. Pretendentów jest wielu. Jeden z nich, tajemniczy potwór Jeż z Erlenwaldu, spędza sen z oczu królowej. Monarchini prosi Geralta, by rozprawił się z nim. Nieufny wiedźmin postanawia najpierw sprawdzić, czy Jeż rzeczywiście jest nieludzkim monstrum i czy to on zakrada się nocami do królewskich komnat, chroniony silną magią. Geralt dociera do Jeża, który wyjaśnia mu, że Pavetta należy mu się na mocy prawa niespodzianki. Przed laty uratował życie jej ojcu. Wdzięczny król przyrzekł swemu wybawcy, że da mu to, co zastanie w domu po powrocie. Była to nowo narodzona córka. Geralt postanawia oszczędzić Jeża, gdyż jest on człowiekiem, nad którym ciąży zaklęcie. W ciągu dnia jest monstrum, zaś po wybiciu północy staje się istotą ludzką. Geralt namawia Jeża, by osobiście upomniał się o swoje prawa u Calanthe, po czym wraca do Cintry. Rozpoczyna się huczne przyjęcie z udziałem kandydatów do ręki Pavetty. Kiedy na scenę wkracza zakuty w zbroję Jeż, Calanthe rozkazuje go zabić. Geralt staje w obronie przybysza, (rani m.in. jarla Skellige) jednak jednemu z żołnierzy udaje się zranić Jeża. Pavetta wpada w magiczny szał, który Geralt wraz z Myszoworem neutralizują dzięki magii. Geralt zgodnie z Prawem Niespodzianki żąda dziecka Jeża i Pavetty.

(opis na podstawie analogicznego hasła na stronie filmpolski.pl)

Obsada[edytuj | edytuj kod]

Niezgodności z książkami Sapkowskiego[edytuj | edytuj kod]

Odcinek na Youtube[edytuj | edytuj kod]