Brehen

Z Wiedźmińska Wiki
Brehen.jpg

Brehen – wiedźmin ze szkoły Kota zwany Kotem z Iello. Był wynikiem nie do końca udanej mutacji, tak jak inne Koty charakteryzował się okrucieństwem, nie miał oporów przed zabijaniem ludzi. Miał szare włosy przetykane śnieżnobiałymi pasami. Nosił srebrny medalion przedstawiający głowę kota z wyszczerzonymi zębami. Geralt spotyka go w karczmie „Pod Dzikiem i Jeleniem”, po opuszczeniu Kerack. Myślał, że Vesemir wydał na niego wyrok śmierci, co było nieprawdą. Założył również, że Geralt ma zamiar sprzątnąć mu sprzed nosa zlecenie na strzygę z Wyzimy, o której Bialy Wilk nawet nie słyszał. Z tych powodów chciał pojedynkować się z Geraltem. Zagroził, że jeśli Biały Wilk odmówi, zacznie zabijać ludzi obecnych w karczmie. W końcu jednak dał za wygraną i odjechał.

Podczas spotkania autorskiego z Andrzejem Sapkowskim na konwencie Dni Fantastyki 2014 autor przyznał, że w Sezonie burz znajduje się nawiązanie do komiksu Zdrada (który pierwotnie miał być opowiadaniem). Można się domyślić, że Brehen, tak jak i inne Koty, nie ma wstępu do Kaer Morhen na skutek zdrady, której dopuścili się na Wilkach.

Gwint[edytuj | edytuj kod]

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Mówił, że nie ma gdzie zimować, a Kaer Morhen nie jest dla niego. Z tego można wnioskować, że jego szkoła została zniszczona.