Bran

Z Wiedźmińska Wiki
Bran
Tw3 journal kingbran.png
Module
|- Informacje
Rasa
[Człowiek
Płeć
Mężczyzna
Kolor włosów
siwe
Tytuł(y)
król Skellige
Narodowość
Skellige
Profesja
monarcha

Bran - król Skellige, wspomniany w opowiadaniu Kwestia Ceny. Podczas akcji Sagi pełnię władzy obejmuje jego siostrzeniec, jarl Crach an Craite, z czego można wnioskować, że Bran zmarł bądź zniedołężniał.

- Niedaleko pada jabłko od jabłoni - uśmiechnął się Eist Tuirseach, błyskając bielą zębów. - Wystarczy spojrzeć na ciebie, królowo, by wiedzieć, jaką pięknością stanie się królewna, gdy osiągnie wiek, jaki powinna mieć kobieta, by uszczęśliwić wojownika. Tymczasem jednak o jej rękę winni ubiegać się młodzieńcy. Tacy jak siostrzeniec naszego króla Brana, ten oto Crach an Craite, który przybył tu w tym właśnie celu.

Ostatnie życzenie, str.

- Oto waleczny druid Myszowór, który, jak ja, jest przyjacielem i doradcą króla Brana. A to Draig Bon-Dhu, nasz sławny skald. Trzydziestu żeglarzy ze Skellige czeka zaś na podwórcu, płonąc nadzieją, że piękna Calanthe z Cintry ukaże się im choć w oknie.

Ostatnie życzenie, str.

W grze Wiedźmin 3: Dziki Gon[edytuj | edytuj kod]

Zadania[edytuj | edytuj kod]

Król Bran, poprzedni władca Wysp Skellige, żył bardzo długo. Gdy już stał się stary i zniedołężniały, wybrał się na polowanie na niedźwiedzie uzbrojony tylko w nóż. I tak zakończył życie. Bran z klanu Tuirseach był szanowanym królem, choć niektórzy zarzucali mu, że przedkłada wojaczkę nad sprawy archipelagu i pozwala, by żona wchodziła mu na głowę. Inni twierdzą, że Bran wypływał na dalekie rajdy właśnie po to, by nie mieć do czynienia z małżonką.