Bramy tajemnicy

Z Wiedźmińska Wiki
Bramy tajemnicy
Books Generic quest item.png
Bramy tajemnicy
Opis
Typ
Książka / Przedmiot fabularny
Źródło
Lokacje
Kupno
100 oreny
Sprzedaż
oreny
ID
it_scroll_008

Bramy Tajemnic – Księga autorstwa Ransanta Alvaro, która opisuje historię maga z wieży na bagnach.

Książka Bramy Tajemnic opowiada o magu, który zbudował wieżę na bagnach. Aby postawić budowlę na mokradłach, czarodziej musiał ujarzmić żywioł ziemi i zabezpieczyć wieżę czarami. Zgłębiając tajniki magii, igrał z siłami natury. Zdrada ze strony ukochanej lub magiczny kataklizm doprowadziły do katastrofy. Mag zginął, a wszystkie jego prace zostały zamknięte w zabezpieczonej wieży.

Zawartość[edytuj | edytuj kod]

Bramy tajemnicy
z Ransant Alvaro
Starzy ludzie prawią, ze dawno, dawno temu na bagnach żył sobie mag. Dnie i noce ślęczał nad księgami i menzurkami. Podobno szukał kamienia, który ołów zmienia w złoto, wodę źródlaną w okowitę, słowem, materie wszelka sublimuje.
Nie podobał sie bogom, bo w pysze swej sięgał tam, gdzie żaden śmiertelnik sięgać nie powinien. I tak pewnej nocy burza straszliwa powaliła wieżę czarownika. On jednak nowa wybudował i czary uczynił, którymi burze spętał. Az pewnej nocy ziemia sama sie ruszyła i powaliła wieżę czarownika. On jednak nowa wybudował i czary uczynił, którymi sama ziemie spętał.
I tak ani niebo, ani ziemia nic magowi uczynić nie mogły. Az pewnego dnia czarodziej zniknął. Jedni mówią, ze ucznia przyjął i to go przywiodło do zguby, inni - ze kobieta kres mu przyniosła, jeszcze inni - że dzieła maga obróciły sie przeciw niemu. Tak czy owak, wieża stoi zamknięta, tajemnic swych strzeże, a co w niej ukryte, nikt nie wie.

Miejsca: Wieża Maga

Zadania[edytuj | edytuj kod]

Lokacje[edytuj | edytuj kod]