Braenn

Z Wiedźmińska Wiki
Braenn
G S Braenn.jpg
Informacje podstawowe
Przydomek / pseudonim(y)
Mona
Pochodzenie
Brokilon
Tytuł(y)
Obrończyni Brokilonu
Płeć
Kobieta
Rasa
Człowiek (dawniej)
Driada (obecnie)
Narodowość
Brokilon
Informacje rodzinne
Kolor włosów
Jasny
Kolor oczu
Niebieski
Informacje rodzinne
Rodzina
Freixenet (mąż)
Eliza (bratowa)
Ervyll (szwagier)
Dzieci
Ciri (córka)
Eithne (córka)
Kashka (córka)
Mona (córka)
Morenn (córka)
Wystąpienia

Braenn - żona Freixineta , ciotka Kistrina , bratowa Elizy , szwagierka Ervylla.

Historia

Podczas wydarzeń z opowiadania Miecz Przeznaczenia miała ok. 16 lat, została wychowana wśród driad, świetnie posługuje się łukiem. Brzechwy jej strzał tworzyły pióra lotek kury bażanta barwione na żółto w wywarze z kory. Z jej ręki zginął Marck, kiedy przypadkowo, podczas ucieczki z Ciri, trafił do Brokilonu .

Wyszła za mąż za barona Freixeneta .

Galeria

Wiedźmin Pożegnanie Białego Wilka

Gwint

Ciekawostki i inne Informacje

Dane z książek Sapkowskiego

Właśnie ta trzecia, wysuwając się błyskawicznie z boku, podniosła jego miecz. Ta miała włosy w kolorze miodu, ściągnięte opaską z sitowia. Kołczan pełen strzał kołysał się na jej plecach.
Miecz przeznaczenia, str. 232
Nie wyglądała na więcej niż szesnaście lat, a nie mogła być w Brokilonie dłużej niż sześć, siedem - gdyby trafiła tu wcześniej, maleńkim dzieckiem lub wręcz niemowlęciem, nie rozpoznałby już w niej człowieka. Niebieskie oczy i naturalnie jasne włosy zdarzały się i u driad.(...)Ale Geralt był pewien, że Braenn nie miała w sobie ani kropli krwi driad. Nie miało to zresztą większego znaczenia. Krew czy nie, obecnie była driadą.
Miecz przeznaczenia, str. 234-235

Zjawił się baron Freixent z Brokilonu z żoną urodziwą driadą

Braenn i pięcioma córkami, zwanymi Morenn, Cirilla, Mona, Eithne i Kasha. Morenn wyglądała na piętnaście lat, a Kashka na pięć. Wszystkie były rude jak ogień, choć Freixent miał włosy czarne, a Braenn miodowozłote. Braenn była w zaawansowanej ciąży."

coś się kończy a coś się zaczyna

"Freixent poważnie twierdził, że tym razem musi być syn, na co wataha jego rudych driad patrzyła po sobie i chichotała, a Braenn, uśmiechając się lekko dodawała, że „syn” będzie nosił imię Melissa."

coś się kończy a coś się zaczyna

   "...nawet najmłodsza z driad, Kasha, umiała nad podziw zręcznie obchodzić się z łukiem."    

coś się kończy a coś się zaczyna