Bobołak

Z Wiedźmińska Wiki
Wizerunek z Gry Wyobraźni

Bobołak - humanoidalny stwór porośnięty futrem, niewielkiego wzrostu.

Ważniejsze postaci[edytuj | edytuj kod]

Jeździec był Bobołakiem.
- Będę mówił krótko - zawołał, nie zsiadając z konia. Jego małe, błyszczące oczka migotały, wpół skryte w futrze, porastającym twarz. - Jestem obecnym dowódcą grupy, którą tam widzicie. Dziewięciu Bobołaków, pięciu ludzi, trzech Vranów, jeden Elf.

Droga, z której się nie wraca, w zbiorze Coś się kończy, coś się zaczyna, str. ??

Bobołak błysnął szpiczastymi zębami, prostując w siodle swą maleńką postać.

Bobołak pochylił się, spojrzał na czarodziejkę znad końskiego karku. Nie był młody - futro miał już prawie popielate, upstrzone białymi kosmykami.

Namnożyło się wszelkiego plugastwa. W Mahakamie, w górach, aż roi się od bobołaków.

"Wiedźmin" w zbiorze opowiadań "Ostatnie życzenie", str. 11

Dane z innych źródeł[edytuj | edytuj kod]

Gra Wyobraźni:

  • Bobołaki są rasą intelignetnych istot, którym udało się stworzyć swoją własną cywilizację. Z wyglądu bobołak przypomina bobra o humanoidalnych kształtach i wzroście krasnoluda, w całości pokryty jest futrem. Charakterystyczne są małe oczy oraz szpiczaste zęby. Niegdyś bobołaki zamieszkiwały Góry Amell, obecnie rasa ta jest na wymarciu. Istoty te posługują się znanymi ludziom językami. Niejednokrotnie dochodziło do nieudanych prób asymilacji z ludźmi. Bobołaki zazdrośnie strzegły swych górskich ziem i przeszkadzały w budowie kopalń.