Birna Bran

Z Wiedźmińska Wiki
Birna Bran
Tw3 journal birna.png
Module
|- Informacje
Rasa
Człowiek
Płeć
Kobieta
Kolor włosów
Brązowy
Narodowość
Skellige
Przynależność
Klan Tuirseach
Pochodzenie
Skellige

Birna Tuirseach - żona króla Brana i matka Svanrige'a Tuirseach. Królowa Skellige (również Królowa wdowa i/lub Królowa matka) Pani na An Skellig oraz matrona klanu Tuirseach.

Wiedźmin 3: Dziki Gon[edytuj | edytuj kod]

Birna odgrywa ważną role przy wydarzeniach przy elekcji na Skellige. Spiskuje, by umożliwić swojemu synowi zdobycie tronu królestwa – robi to przez usunięcie innych pretendentów. Jej sposób polegał na przyprawieniu napojów podczas uczty wywarem z krwi i grzybów, powodującym zmienienie się jej ofiar w niedźwiedzie, które wyeliminowały pozostałych rywali oprócz niej, jej syna oraz Cerys i Hjalmara. Za ten podstęp zostanie oskarżony klan An Craite.

Jeżeli Geralt zdecyduje się pomóc Cerys poprowadzić śledztwo, to udział Briny wychodzi na jaw, lecz ta do niczego się nie przyznaje, a jarlowie są po jej stronie. Dopiero, gdy Svanrige zauważa, że został specjalnie odesłany przez matkę z sali, zanim niedźwiedzie zaatakowały, pyta, czy można zaufać człowiekowi, który nie wierzy własnej matce. To zmusza Brinę do nieumyślnego powiedzenia całej prawdy, namawiając jarlów na skazanie jej na śmierć.

Jej ciało można znaleźć potem przykute do skały na małej wyspie.