Biografia Emhyra var Emreisa

Z Wiedźmińska Wiki
Biografia Emhyra var Emreisa
Tw3 book blue.png
Przedmiot można przeczytać.
Opis
Rynsztunek/slot
Przedmioty fabularne
Kategoria
Zwykły przedmiot
Typ
Książka
Źródło
Chest in the wreck of Latającym Jeleniu
Cena bazowa
10 Novigradzkie korony
Waga
0 waga

Found along with the schemat for Kusza wiedźmińskiego cechu kota in the wreck of Latającym Jeleniu.

Dzieciństwo i wczesna młodość

Upłynęło wiele lat, zanim Emhyr zasiadł na nilfgaardzkim tronie. Kiedy był chłopcem, w stolicy wybuchło powstanie, a człowiek, który stał na jego czele obalił rządy ojca Emhyra. Następca tronu, na wniosek Uzurpatora został zamieniony w jeżopodobnego stwora, przez co w młodości znany był jako Jeż z Erlenwaldu. Przez wiele lat błąkał sie po świecie, towarzysząc wędrownemu rycerzowi. Gdy ten zginął, Emhyr kontynuował wędrówkę samotnie. O tym, że był młodzieńcem nietuzinkowym świadczy fakt, że w wieku piętnastu ledwie lat ocalił życie Roegnerowi – królowi Cintry. Dzięki temu czynowi władca zgodnie z Prawem Niespodzianki przyrzekł oddać Emhyrowi rękę swojej córki.

Piętnaście lat później Emhyr, jako Duny przybył do Cintry w celu poślubienia Pavetty. W wyniku splotu dramatycznych wydarzeń na scenie pojawił się Geralt z Rivii, który odczarował Emhyra. Od tego momentu datuje się związek wiedźmina z cesarzem Nilfgaardu. Odczarowany Emhyr obiecał swojemu wybawcy nagrodę jakiej sobie tylko zażyczy. Geralt poprosił o to, co Emhyr zastanie w domu, a czego się nie spodziewa. Okazało się, że w czasie owych wydarzeń Pavetta była juz brzemienna. Dlatego nienarodzona jeszcze córka Emhyra – Cirilla stała się nagrodą dla wiedźmina.

Wkrótce po tych wydarzeniach Emhyr postanowił ujawnić swoją prawdziwą tożsamość i wraz z cintryjskimi wojskami uderzyć na Nilfgaard w celu odbicia tronu. Przed tym krokiem przestrzegał go czarodziej Vilgefortz, który powołując się na przepowiednię Itliny, wedle której: syn zrodzony z Emhyra i jego córki Cirilli miał zawładnąć połową świata, natomiast jego potomek miał objąć we władanie cały świat. Łatwowierny w głębi duszy Emhyr przyjął przepowiednię jako pewnik. Nie zdecydował się na atak, tym niemniej utrzymywał kontakt z wojskami występującymi przeciwko władzy Uzurpatora.

Emhyr chciał opuścić Cintrę i wraz z żoną i córką ostatecznie obalić rządy Uzurpatora. W tym czasie popadł w konflikt z matką Pavetty – potężną Calanthe, która była mu przeciwna. W czasie jednego z konfliktów, doprowadzony do ostateczności zamordował żonę, wyrzucając ją za burtę, po czym zniknął z Cintry i oficjalnie został uznany za zmarłego. Powrócił do Nilfgaardu i stanął po stronie wojsk walczących z Uzurpatorem.

Szybko okazało się, że Emhyr jest obdarzony talentem dowódcy i posiada nieprzeciętną charyzmę, która podporządkowuje mu ludzi. Wciąż zdruzgotany śmiercią Pavetty początkowo wzbraniał się przed przyjęciem cesarskiej korony. Ostatecznie jednak stanął na czele rewolucji i wkrótce potem zasiadł na tronie Nilfgaardu.