Biały Sad

Z Wiedźmińska Wiki
Biały Sad
Tw3-white-orchard-village-01.png
Tw3-white-orchard-map-01.png
Opis
Typ
Region
Lokalizacja
east of Wyzima, Temeria

Biały Sad - to położona nieopodal wyzimy zamożna wieś, która znana jest z hodowli owoców wszelakich. Wiosną, gdy wszystkie drzewa kwitną, Biały Sad staje się jednym z najpiękniejszych zakątków Królestwa Temerii.

Niestety, gdy podczas III Wojny z Nilfgaardem, przedzierające się przez kraj wojska cesarskie docierają do Białego Sadu, miejsce białych kwiatów na drzewach zajmują wisielce rdzennej ludności.

W grze Wiedźmin 3: Dziki Gon[edytuj | edytuj kod]

Podczas wydarzeń z trzeciej części gry (1275 rok) wieś okupowana jest przez wojska Nilfgaardu, którymi dowodzi Peter Saar Gwynlew. Wojna zagościła w regionie na dobre. Swąd spalenizny chłopskich chałup i odór rozkładających się ciał żołnierzy roznosi się nad całą okolicą. W samej wsi panują bardzo podzielone opinie i nastroje. Jedni walczą za ojczyznę w partyzantce, drudzy stają się kolaborantami, a jeszcze inni chcą po prostu przeżyć. Złą już sytuację pogarsza dodatkowo obecność rozwścieczonego gryfa, który naprzykrza się wieśniakom i nilfgaardzkim żołdakom.

W tym trudnym czasie w Białym Sadzie zjawia się dwójka wiedźminów. Przybysze zabijają potwora. Na moment przed odjazdem wiedźmini wdają się z miejscowymi w konflikt, w którym ginie kilku temerskich chłopów. Żaden mieszkaniec nie pamięta, z jakiego powodu doszło do walki i w czyjej obronie wystąpili wiedźmini. Każdy pamięta za to truchła i umazaną w krwi podłogę karczmy.

Ważniejsi mieszkańcy[edytuj | edytuj kod]

Opis z mapy[edytuj | edytuj kod]

This well-to-do village is famous for its fruit orchards, whose boughs burst out in white blossoms come spring.

The region holds:

Rzemyślnicy: 1× Karczmarz Karczmarka, 1× Kowal Kowal, 1× Płatnerz Płatnerz, 2× Zielarz}} Zielarky i 2× Sprzedawca Kupcy.

Wioski[edytuj | edytuj kod]

Mosty[edytuj | edytuj kod]

Inne drogowskazy[edytuj | edytuj kod]

Inne miejsca[edytuj | edytuj kod]

Roślinność[edytuj | edytuj kod]

W Białym Sadzie można znaleźć następujące zioła: