Bernard Dukat

Z Wiedźmińska Wiki
Bernard Dukat
Tw3 journal thaler.png
Module
|- Informacje
Przydomek / pseudonim(y)
Talar
Rasa
Człowiek
Płeć
Mężczyzna
Kolor oczu
Niebieski
Narodowość
Temeria
Profesja
Szpieg
Szef Wywiadu
Szewc

Bernard „Talar” Dukat - szef wywiadu Temerii i lewa ręka króla Foltesta działający dawniej incognito jako paser w Wyzimie Klasztornej z siedzibą niedaleko loszku.

Później działa jako szewc i wmieszany jest w spisek przeciwko królowi Radowidowi V. Jest osobą mającą dobre kontakty ze strażą miejską w Wyzimie Klasztornej i możliwie też w Handlowej.

Charakterystyka[edytuj | edytuj kod]

Jest łysym mężczyzną ubranym w łachy, a jego charakterystycznym atrybutem jest monokl. Ma osobliwe maniery - cały czas przeklina, ale pozostaje za to bardzo konkretny. Aparycja i zachowanie ułatwiają mu ukrycia swoich działań i niewzbudzanie podejrzeń. Talar jest bohaterem przebiegłym i inteligentnym, a do tego patriotą w pełni oddanym Temerii.

Nie jest typem wojownika, para się za to handlem i hazardem.

Ostatecznie Talar i Roche dobili targu z cesarzem Emhyrem var Emreisem i odzyskali swój kraj.

Znajomy Geralta z Rivii .

Wiedźmin 3: Dziki Gon [edytuj | edytuj kod]

Talar po raz pierwszy pojawia się w zadaniu Spisek. Geralt zostaje wysłany przez Dijkstrę i Roche'a, by odnaleźć ich tajnego informatora, który zaginął podczas wykonywania misji w Velen. Wiedźmin spotyka się z jednym z redańskich żołnierzy, który jest jednym ze współpracowników zaginionego szpiega. Redańczyj udziela mu ważnych informacji. Wkrótce Geralt znajduje wóz szewca i podąża za porozrzucanymi butami. Po krótkiej wędrówce napotyka skalnego trolla, Rogga, przeglądającego kupkę butów. Po rozmowie wiedźmin dowiaduje się, że trolle zabrały szewca do swojej jaskini i zmusiły go do zrobienia dla nich butów. Tam dowiaduje się, że jest to Talar, który nie pracuje, ale uczy Ogga i Pogga przeklinać. Geralt może przekonać stwory, że pojedzie z szewcem po materiał na buty, albo może je po prostu zabić i uwolnić Talara.

Niezależnie od podjętej decyzji, Wiedźmin i dawny paser przedostają się do wozu szewca, gdzie ten okazuje mu swoją wdzięczność i odpowiada na kilka pytań. Przed skończeniem rozmowy, Talar mówi Geraltowi, żeby nadstawiał uszu, gdyż niedługo całą Północ będzie mówić o śmierci króla Radowida.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Pierwotnie planowano w grze zamiast Talara umieścić postać Boguta Kuternogi, ale zrezygnowano z tego pomysłu.
  • Talar może być wzorowany na postaci Dijkstry, szefa Redańskiego wywiadu, można to zauważyć podczas rozmowy z Talarem w Nowym Narakorcie, na przyjęciu u Leuvaardena.
  • Talar mówi wyjątkowo soczystym językiem, nawet jak na mieszkańca Wyzimy, przez wielu jego dialog z Geraltem został uznany za najlepszy w grze - po prostu konkretny.
  • W grze Wiedźmin 2: Zabójcy Królów Talar nie pojawia się osobiście, jednak dość konkretnie daje nam o sobie znać. Dodatkowo w jednym z zadań w I rozdziale znajdujemy zwłoki agenta i jego list do szefa - Talara
  • W grze Wiedźmin 3: Dziki Gon podczas wykonywania zadania w Białym Sadzie „Patelnia jak nowa" natrafiamy na ślady pobytu Talara w jednej z chat, gdzie oczekiwał na spotkanie z przedstawicielami nilfgaardzkiego wywiadu.
  • Jeśli zdecydowaliśmy się zabić Talara w Wiedźminie, i tak dostajemy od niego wiadomość w Wiedźminie 2 oraz pojawi się on w trzeciej części gry.
  • Głosu Talarowi użyczył Miłogost Reczek.

Wiedźmin 3 Dziki Gon[edytuj | edytuj kod]

Gwint[edytuj | edytuj kod]