Berengar

Z Wiedźmińska Wiki
Berengar

Berengar - Wymyślony specjalnie na potrzeby gry. Jeden z wiedźminów ocalałych z Kaer Morhen. Tajemnicza osoba, o której nic nie wiadomo z początku. Jest to wiedźmin nie do końca zadowolony z bycia mutantem. Gardzi wiedźminami i uważa ich za równych ludziom z Salamandry. Współpracował z Azarem Javedem ze strachu. Chciał też się zemścić na wiedźminach zdradzając gdzie są tajemnice ukryte w Kaer Morhen Magowi. Brak odpowiednika w twórczości Sapkowskiego.

Jeżeli odpowiednio pokierujemy postacią pomoże nam w ostatecznym pojedynku z Zerrikańskim magiem, Azarem Javedem, w Katakumbach Starego Dworzyszcza Wyzimy. W przeciwnym razie możemy go zabić w IV Akcie w wyniku czego otrzymujemy jego medalion o niezbadanych właściwościach magicznych, pomagający nam wygrać z Azarem.

Charakterystyka[edytuj | edytuj kod]

Blady mężczyzna o czarnych włosach i brązowych oczach. Był zakompleksiony na punkcie bycia wiedźminem. Ta rola mu nie odpowiadała, co często podkreślał. Nie był w stanie przeciwstawić się Azarowi Javedowi. Podejmował się zadań wiedźmińskich, lecz zwykł ich nie kończyć. Dlatego też często nazywany był przez lokalną społeczność po prostu tchórzem. Był osobą zgorzkniałą, mającą żal do wszystkich przedstawicieli swojej profesji, w tym przede wszystkim do Vesemira oraz Geralta.

Jako wiedźmin potrafił walczyć mieczem, używając stalowego lub srebrnego zależnie od przeciwnika. Korzystał także z prostych znaków magicznych. Próba Traw, którą każdy wiedźmin przechodzi w dzieciństwie, spowodowała u niego liczne mutacje, w tym zwiększające wytrzymałość, szybkość oraz wywołujące charakterystyczne kocie oczy.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • W epilogu jeżeli odpowiednio szybko pokonamy Azara Javeda oraz będziemy utrzymywać Berengara na dystans, wiedźmin Berengar przeżyje walkę.
  • Wiedźmin był grą, która powstawała przez wiele lat i przechodziła sporo mniejszych i większych zmian koncepcyjnych. Co ciekawe, Geralt wcale nie miał być głównym bohaterem gier z serii Wiedźmin. Na samym początku prac nad częścią pierwszą, CD Projekt RED zamierzało uczynić głównym bohaterem nowego i niedoświadczonego wiedźmina stworzonego przez gracza. W kolejnych wersjach scenariusza to Berengar miał być grywalną postacią. Dopiero później twórcy zdecydowali się na wybór Geralta jako protagonisty.
  • Jesli się przyjrzeć w Wiedźminie 2 podczas filmu na początku gry można zauważyć, że to Berengar i Lambert znaleźli Geralta gdy uciekał przed Dzikim Gonem.
  • W jednej z wielu wcześniejszych inkarnacji prologu Wiedźmina 1, Berengar miał znajdować się w Kaer Morhen, wraz z innymi wiedźminami - Lambertem i Vesemirem.
  • Postać wiedźmina miała wyglądać zupełnie inaczej we wcześniejszych buildach gry, jego starsze modele są dostępne w galerii.