Belleteyn

Z Wiedźmińska Wiki

Belleteyn - czyli rozkwit to w kalendarzu elfów noc, która według rachuby ludzi przypada na przełom 30 kwietnia i 1 maja. Stanowi początek piątego savaedu roku - Blathe. W większości miast i wiosek są wtedy organizowane huczne festyny, płoną ogniska z jodłowych pni, m.in. na Wzgórzu Sodden. W czasie tej nocy powietrze jest wręcz przepełnione magią.

(..)majową porą, na Belleteyn płoną ognie na Wzgórzu Sodden(..)
Miecz przeznaczenia, str.

Ha, jeśli dobrze liczę, ten dzieciak musiał urodzić się w maju, gdzieś w okolicach święta Belleteyn. Gdyby tak było w istocie, to mielibyśmy do czynienia z interesującym zbiegiem okoliczności. Bo Yennefer też urodziła się w Belleteyn...
Ostatnie życzenie, str. 122

Punktami tymi, leżącymi na obręczy koła w parach dokładnie naprzeciw siebie, są: Imbaelk - czyli Kiełkowanie, Lammas - czyli Dojrzewanie, Belleteyn - Rozkwit oraz Saovine - Zamieranie.
Wieża Jaskółki, str.

Na poniższej ilustracji Belleteyn zostało oznaczone punktem w lewej górnej części koła.

Kalendarz Elfów www.sapkowski.pl

Święta magiczne w kalendarzu elfów:[edytuj | edytuj kod]

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Nazwa Belleteyn brzmi łudząco podobnie do celtyckie święta Beltane lub inaczej beltaine
  • Belleteyn w swojej formie i obyczajach podobna jest do słowiańskiego święta zwanego Nocą Kupały (przesilenie letnie). Opisane jest w opowiadaniu "Coś więcej".