Beann'shie

Z Wiedźmińska Wiki
Substances Graveir bone.png Wymagana rozbudowa

Beann'shie - (Banshee) to duch kobiety, który wigilię Saovine płaczem i zawodzeniem przepowiada czyjś zgon i ostrzega przed nim. Ten, kto usłyszy jej lament, niech lepiej przygotuje się na rychłą śmierć. Jako taka, Beann'shie, nie jest szkodliwym duchem. Jednak spotkanie z nią uważa się za najgorszy omen. Jej wygląd opisuje się różnie, aczkolwiek najczęściej jest przedstawiana jako blada, zalana łzami kobieta o długich, srebrnoszarych włosach, odziana w szaro-zielone szaty. Jej oczy natomiast płoną ognistą czerwienią.

Elfi upiór. Zwiastunka śmierci. Ukazała się Vysogocie przed wyjazdem Ciri.

Wówczas zaskowyczała straszna beann'shie, zwiastunka czyjejś rychłej i gwałtownej śmierci, a przez czarne niebo pocwałował Dziki Gon - orszak płomiennookich upiorów na kościotrupach koni, szumiący strzępami płaszczy i sztandarów.

Wieża Jaskółki, str.

Beann'shie skowyczy i krzyczy, a kto jej krzyk posłyszy, temu niezawodnie rychły zgon pisany.

Wieża Jaskółki, str.

W grze Wiedźmin 3: Dziki Gon[edytuj | edytuj kod]

Beann'shie
Tw3 journal banshee.png
Szczegóły
Rodzaj
Upiory
Odmiany
Upiór z amfiteatru
Występowanie
Ruiny świątyni bogini Danamebi
Amfiteatr Seidhe Llygad
Ruiny Tesham Mutna
Podatności
Olej przeciw upiorom
Składniki
Esencja upiora
Pył śmierci
Nasycony pył
Księżycowe drobiny

Bestiariusz[edytuj | edytuj kod]

– dziad proszalny z Dun Dâre
Starzy ludzie powiadają, że beann'shie to duch kobiety, która z powodu ciężkich przeżyć i spraw niezałatwionych za życia, jest zawieszona pomiędzy życiem i śmiercią. Jej płacz i zawodzenie uważa się za zły omen zwiastujący rychłą i nieuniknioną śmierć, choć podobno sama z siebie nie atakuje żyjących. Najczęściej pojawia się w postaci bladej, zalanej łzami kobiety o wysuszonej twarzy i pomarszczonym, trupim ciele.

Zadania[edytuj | edytuj kod]

Zobacz też[edytuj | edytuj kod]