Bank Vivaldich

Z Wiedźmińska Wiki
Bank Vivaldich.png

Bank Vivaldich - bank, którego filia znajduje się w większości wielkich miast np. Vengerberg, Wyzima, Novigrad. Wyzima, podobnie jak każde duże miasto, posiada filię krasnoludzkiego banku Vivaldich. Mieści się on w solidnym budynku o bardzo grubych, kamiennych murach. Pancernych sejfów strzegą uzbrojeni po zęby strażnicy, zaś bogaci klienci mogą liczyć na dyskretną, fachową obsługę. Pomimo renomy, jaką cieszy się bank, krążą słuchy, że instytucja została ostatnimi czasy przejęta przez anonimowego inwestora, który wykorzystał trudną sytuację finansową właściciela.

{...} A czy przypadkiem ktoś się tymi listami nie interesował?
- Tutaj nie - uśmiechnął się Molnar Giancardi. - Ale celujesz do właściwej tarczy, moja droga. Bank Vivaldich poinformował mnie poufnie, że listy próbowano tropić. Ich filia w Vengerbergu wykryła też próbę śledzenia operacji na twoim koncie. Jeden z pracowników okazał się nielojalny.

Czas pogardy, str. 57

- Vivaldi - podjął bankier, zniżając głos - nie mógł albo nie chciał prowadzić śledztwa w tej sprawie. Nielojalny i podatny na przekupstwo klerk wpadł po pijanemu do fosy i utopił się. Nieszczęśliwy wypadek. Szkoda. Za szybko, za pochopnie...

Czas pogardy, str. 58