Assire var Anahid

Z Wiedźmińska Wiki
G SS Assire var Anahid.jpg

Assire var Anahid – nilfgaardzka czarodziejka, członkini Loży, siostra Evivy, krewna Cahira .

Wygląd[edytuj | edytuj kod]

Assire miała bladą twarz i nieładną cerę, nijakie oczy, wąskie, sinawe usta, lekko haczykowaty nos, ciemne, nieświeżo wyglądające włosy, połamane, nierówne paznokcie i szczupłe, poznaczone żółtymi plamami dłonie.

Na pierwszym spotkaniu Loży nosiła stożkowaty, wymięty kapelusz, czarną, luźną szatę ze srebrnym półksiężycem w kręgu gwiazd na ramieniu. Była to jedyna ozdoba.

W późniejszym czasie zmieniła kolor włosów oraz styl ubierania się.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Zasiadała w Loży wraz z inną przedstawicielką tego kraju, Fringillią Vigo. Wykorzystywała Carthię van Canten, kochankę szefa wywiadu wojskowego Nilfgaardu Vattiera de Rideaux, jako informatorkę. Wiedziała dzięki temu o działaniach wojennych oraz planowanych przez cesarza Emhyra i Vattiera operacjach.

Śmierć (Wiedźmin 2)[edytuj | edytuj kod]

Assire została pchnięta sztyletem i zrzucona z podestu przez ambasadora Nilfgaardu, Shilarda Fitz-Oesterlena, zaraz po tym, jak pomogła zdekompresować zaklętą w figurkę Triss Merigold. Jej śmierć wywołała wiele kontrowersji w Nilfgaardzie, później ogłoszono ją świętą.

Kobieta z projekcji miała bladą twarz o nieładnej cerze, nijakie, pozbawione wyrazu oczy, wąskie sinawe usta i lekko haczykowaty nos. Nosiła dziwaczny, stożkowaty, nieco wymięty kapelusz. Spod miękkiego ronda spadały ciemne, niezbyt świeżo wyglądające włosy. Wrażenie nieatrakcyjności i zaniedbania dopełniała czarna, luźna i niekształtna szata, obszyta na ramieniu wystrzępioną srebrną nitką. Haft przedstawiał półksiężyc w kręgu gwiazd. Była to jedyna noszona przez nilfgaardzką czarodziejkę ozdoba.

Chrzest ognia, str. 37

I wreszcie Assire var Anahid z Vicovaro w Cesarstwie Nilfgaardu. A teraz...

Chrzest ognia, str. 38

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Portrety czarodziejek w Nilfgaardzie niszczono bardzo pilnie i starannie, dlatego magowie w przyszłości nie wiedzą jak wyglądała Assire.
  • Miała kota o imieniu Merlin.
  • Assire odczarowuje Triss rzucając tylko zaklęcie, Francesca Findabair potrzebowała świec i pentagramu do odczarowania Yennefer oraz mocno się przy tym namęczyła. Wynika z tego, że Assire musiała by mieć zdolności dorównujące o ile nie przewyższające Tissai de Vries. Jednak jest to najprawdopodobniej niedopatrzenie twórców gry.

Gwint[edytuj | edytuj kod]