Assire var Anahid

Z Wiedźmińska Wiki
Assire var Anahid

Assire var Anahid - pochodzącą z Vicovaro nilfgaardzka czarodziejka, krewna Cahira Mawr Dyffryn aep Ceallacha.

Zasiadała w Loży wraz z inną przedstawicielką tego kraju, Fringillią Vigo. Wykorzystywała Carthię van Canten, kochankę szefa wywiadu wojskowego Nilfgaardu Vattiera de Rideaux, jako informatorkę. Wiedziała dzięki temu o działaniach wojennych oraz planowanych przez cesarza Emhyra i Vattiera operacjach. Assire podczas pierwszego spotkania z czarodziejkami z północy czuła się zakłopotana i spięta. Jako, że pochodzi z Nilfgaardu, miała bardzo ubogą garderobę, co ją irytowało. W późniejszym czasie zmieniła kolor włosów oraz styl ubierania się.

Śmierć (tylko w grze Wiedźmin 2)[edytuj | edytuj kod]

Assire została pchnięta sztyletem i zrzucona z podestu przez ambasadora Nilfgaardu, Shilarda Fitz-Oesterlena, zaraz po tym, jak pomogła zdekompresować zaklętą w figurkę Triss Merigold. Jej śmierć wywołała wiele kontrowersji w Nilfgaardzie, później ogłoszono ją świętą.

Kobieta z projekcji miała bladą twarz o nieładnej cerze, nijakie, pozbawione wyrazu oczy, wąskie sinawe usta i lekko haczykowaty nos. Nosiła dziwaczny, stożkowaty, nieco wymięty kapelusz. Spod miękkiego ronda spadały ciemne, niezbyt świeżo wyglądające włosy. Wrażenie nieatrakcyjności i zaniedbania dopełniała czarna, luźna i niekształtna szata, obszyta na ramieniu wystrzępioną srebrną nitką. Haft przedstawiał półksiężyc w kręgu gwiazd. Była to jedyna noszona przez nilfgaardzką czarodziejkę ozdoba.
Chrzest ognia, str. 37

I wreszcie Assire var Anahid z Vicovaro w Cesarstwie Nilfgaardu. A teraz...
Chrzest ognia, str. 38

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Portrety czarodziejek w Nilfgaardzie niszczono bardzo pilnie i starannie, dlatego magowie w przyszłości nie wiedzą jak wyglądała Assire.
  • Miała kota o imieniu Merlin.
  • Assire odczarowuje Triss rzucając tylko zaklęcie, Francesca Findabair potrzebowała świec i pentagramu do odczarowania Yennefer oraz mocno się przy tym namęczyła. Wynika z tego, że Assire musiała by mieć zdolności dorównujące o ile nie przewyższające Tissai de Vries. Jednak jest to najprawdopodobniej niedopatrzenie twórców gry.

Grafika[edytuj | edytuj kod]