Aneżka

Z Wiedźmińska Wiki
Aneżka

Aneżka - wiedźma z Bindugi. Jest opryskliwa i niemiła, jednak gdy pokażemy jej Serce Melitele, zmieni do nas stosunek, a nawet okaże się pomocna. Podczas wykonywania zadania "Serce Melitele" kapłanka Vejopatisa odprawiła rytuał, który miał przywrócić artefaktowi dawną siłę. Podczas swoich przygód okazuje się nieliczną kapłanką Vejopatisa, przez co nie chce zwracać na siebie uwagi. Po odprawieniu rytułału mającego na celu przywróceniu amuletu Serce Melitele daje go Geraltowi i nie żąda nic w zamian, gdyż twierdzi, że Geralt jest dobry, a dobrzy ludzie to już rzadkość. Ma złe zdanie o uczonych czarodziejkach i tłumaczy Geraltowi czym dla niej jest magia.

Zadanie[edytuj | edytuj kod]

Aneżka, zielarka z Flotsam, starała się nie ściągać na siebie nadmiernej uwagi. Niektórzy bowiem darzą kobiety znające się na ziołach i ludowej medycynie szacunkiem, lecz inni się ich obawiają. Często uważane za wiedźmy, podejrzewane o czary, muszą stale liczyć się z możliwością, iż ludzka nieufność przerodzi się we wrogość.
W przypadku Aneżki obawa była jak najbardziej uzasadniona, gdyż dziewczyna ta była w istocie kapłanką Vejopatisa, lokalnego bóstwa. W tej sytuacji wolała nie wzbudzać niepotrzebnego zainteresowania.

Uwaga[edytuj | edytuj kod]

  • Aneżka's face is Didi Cardoso, who won the Doppler Effect's Contest in April 2011.
  • Among all the herbs that Aneżka sells, there are some useful ingredients to magically remove the Geralt's tattoo in Na kacu quest. She sells Zielona pleśń i Liście wilczego aloesu, that you cannot find growing anywhere wild in the game.

Wiedźmin 2 Zabójcy Królów[edytuj | edytuj kod]