Amfisbena

Z Wiedźmińska Wiki
Wizerunek amfisbeny w Grze Wyobraźni

Amfisbena – jaszczur o dwóch głowach, po jednej na każdym końcu.

Opis[edytuj | edytuj kod]

Amfisbeny to długie, kilkumetrowe węże z dwoma głowami. Jedna z nich posiada zęby jadowe. Żyją głównie w wodach śródlądowych[1].

Stworzenia te są groźniejsze od smoków i mają na sumieniu więcej ofiar[2].

Historia[edytuj | edytuj kod]

Amfisbeny jeszcze w czasach, gdy na świecie nie było wiedźminów (do ok. 900 r.), władały ziemią. Łowcy potworów wytępili później te stworzenia[3].

Ok. 1226 r. na kovirskim dworze króla Idiego wiedźmin Geralt z Rivii zabił amfisbenę terroryzującą okolicę[4].

- Nasze ostatnie spotkanie - rzekł Geralt - miało miejsce na dworze króla Idiego w Kovirze. Przyszedłem po zapłatę za zabicie amfisbeny, która terroryzowała okolicę.

Ostatnie życzenie, str. 85

Bo my, ludzie byliśmy tu intruzami. Tą ziemią władały smoki, mantikory, gryfy i amfisbeny, wampiry, wilkołaki i strzygi, kikimory, chimery i latawce.(...)A przerazy, mantikory, amfisbeny? Siedzą w matecznikach i niedostępnych górach...

Ostatnie życzenie, str. 169

Dlaczegóż to właśnie smoki awansowały u ciebie na czołowych wrogów ludzi? Dlaczego nie inne, stokroć groźniejsze stworzenia, te, które mają na sumieniu stokroć więcej ofiar niż smoki? Dlaczego nie hirikki, widłogony, mantikory, amfisbeny czy gryfy?

Miecz przeznaczenia, str. 42

Przypisy[edytuj | edytuj kod]