Abigail Lette, Moje życie z panterą

Z Wiedźmińska Wiki
Abigail Lette, Moje życie z panterą
Tw3 book brown3.png
Przedmiot można przeczytać.
Opis
Rynsztunek/slot
Księgi
Kategoria
Zwykły przedmiot
Typ
Książka
Źródło
Łup / Zakupu
Cena bazowa
10 Novigradzkie korony
Kupno
24 Novigradzkie korony
Sprzedaż
2 – 3 Novigradzkie korony
Waga
0 waga

Reading this book adds a bestiary entry for Pantera.

Copies of this book can be found in the following locations:

Będąc młodą adeptką sztuki medycznej, poproszona zostałam przez moją mentorkę, siostrę Balbinę, o zebranie ziół na okłady i kataplazmy.
Wyruszyłam do lasu i zaczęłam zbierać co bardziej dorodne okazy. Aż tu nagle w krzaku jałowca jak coś nie zaszeleści, nie zatrzęsie! Myślałam: ani chybi leszy, albo inny leśny potwór, gniewem zdjęty, że po dary lasu sięgam jak po własne!
Na szczęście pokazało się, że nie był to leszy, tylko całkiem mała pantera!
Litością zdjęta, podzieliłam się z panterzątkiem chlebem i kawałkiem suszonego mięsa, com w węzełku miała na drugie śniadanie.
Od tamtej pory codziennie nosiłam jej różne smakołyki, a ona co dzień czekała na mnie przy jałowcu.
Po roku tak wyrosła, że się bałam podchodzić, tylko rzucałam jej mięso i czym prędzej się oddalałam.
Aż kiedyś zdjęła mnie choroba i przez miesiąc w łóżku leżeć musiałam, a kiedy wreszcie mogłam wstać, wyruszyłam do lasu, pod znajomy jałowiec. Moja pantera, teraz wielka prawie jak koń, tylko zaryczała z daleka… A ja w te pędy rzuciłam się do ucieczki.
Pantery to piękne są zwierzęta i fascynujące bardzo – ale mnie życie miłe i już.