Świątynia Melitele w Ellander

Z Wiedźmińska Wiki
Świątynia Melitele w filmie Wiedźmin

Świątynia Melitele - znajdująca się w mieście Ellander świątynia poświęcona bogini Melitele, główną kapłanką była Matka Nenneke.

Niektóre adeptki i kapłanki świątyni[edytuj | edytuj kod]

Choć bywał w świątyni często, raz, niekiedy nawet dwa razy do roku, nigdy nie natrafiał na więcej niż trzy, cztery znajome twarze. Dziewczęta przychodziły i odchodziły - jako wieszczki do innych świątyń, jako położne i wyspecjalizowane w chorobach kobiecych i dziecięcych uzdrowicielki, jako wędrowne druidki, nauczycielki lub guwernantki. Ale nigdy nie brakowało nowych, przybywających zewsząd, nawet z najdalszych okolic. Świątynia Melitele w Ellander była znana i cieszyła się zasłużoną sławą.

Ostatnie życzenie, str. 40

- Zostanę do wiosny - oznajmiła wreszcie, walcząc z drżeniem głosu. - Będę przy niej w dzień i w nocy. A wiosną... Wiosną zabierzemy ją do świątyni Melitele w Ellander. To, co chce nad nią zapanować, w świątyni może nie będzie miało do niej przystępu. A ty wówczas zwrócisz się o pomoc do Yennefer.

Krew elfów, str. 87

- Tysiąc pięćset temerskich orenów, przekazem na filię Cianfanellich w Ellander, na rzecz świątyni Melitele.

Czas pogardy, str. 61

Przemawiającym był podstarzały grubas. Po ogolonej głowie i burej szacie Ciri rozpoznała w nim wędrownego kapłana. Widywała już takich, czasami odwiedzali świątynię Melitele w Ellander. Matka Nenneke nigdy nie mówiła o nich inaczej jak "ci fanatyczni durnie".

Czas pogardy, str. 71