Łowcy czarownic

Z Wiedźmińska Wiki
Card art of a witch hunter of the Northern realms (unreleased Gwint card)

Łowcy czarownic – grupa powstała podczas Polowań w celu zwalczania czarodziejów i czarodziejek niezależnie od stopnia wyszkolenia, później również polująca na heretyków, innowierców, alchemików, znachorów, nieludzi i dopplerów. Nie istnieje oficjalny dowódca Łowców, nie posiadają oni również żadnych własnych ziem. Często jednak wstępują na służbę lokalnych autorytetów, w tym fundującego ich Radowida V Srogiego, hierarchy Novigradu Cyrusa Engelkinda Hemmelfarta i Kaleba Menge, dowódcy tamtejszej straży.

Po rozwiązaniu Zakonu Płonącej Róży i konfiskaty jego majątku przez Radowida V, wielu zakonników zostało łowcami czarownic.

W grze Wiedźmin 3: Dziki Gon po śmierci Mengego i ucieczce czarodziejów represje w novigradzie zaostrzają się i łowcy znaleźli sobie nowego wroga w postaci Nieludzi.

Ekwipunek:[edytuj | edytuj kod]

  • Zbroje – unikalny element ekwipunku łowców, który wyróżnia ich spośród innych formacji. Są wytrzymałe, a zarazem zapewniają swobodę ruchów;
  • Miecze – typowe, ale za to solidne miecze z Novigradu;
  • Kusze – typowe wojskowe kusze sprawiają, że są oni groźni w walce dystansowej;
  • Dwimerytowe kajdanki – unikalny element wyposażenia używany na złapanych magach i czarodziejkach, aby nie byli w stanie rzucać zaklęć;
  • Bomby dwimerytowe – planowane we wcześniejszej wersji gry. Łowcy mieli ich używać, aby uniemożliwić swoim wrogom używanie magii. Ostatecznie nie zostały wprowadzone.

Znani Członkowie[edytuj | edytuj kod]

Uwagi[edytuj | edytuj kod]

  • Portrayal of witch hunters in the game seems to be inspired by Matthew Hopkins, the notorious English witch hunter from the time of English Civil War.